LV
Izvēlēties Transportlīdzekli
+371 268 10330
Izvēlēties Transportlīdzekli

Bremžu sistēma

Nav izvēlēta nekāda automašīna. Lai apskatītu preces, izvēlieties automašīnu, kuras detaļas Jūs meklējat.

Biežāk uzdodamie jautājumi
  • Vai ir iespējams preces izņemt fiziskajos veikalos?

    Jā, preces bez maksas var izņemt visos Signeda fiziskajos veikalos Lietuvā. Parasti preces no citiem veikaliem tiek piegādātas 1–3 dienu laikā.


Pasūtiet preču saņemšanu šādās pilsētās:

Ja jums ir kādi jautājumi, izvēloties rezerves daļas no kategorijas BREMŽU SISTĒMA, vienmēr varat doties uz jebkuru fizisku veikalu no zemāk esošā saraksta, kur varat ne tikai paņemt pasūtītās preces, bet arī saņemt speciālistu konsultāciju pirms pasūtīšanas. Pasūtītā oriģinālā rezerves daļa tiek piegādāta uz centrālo noliktavu, jau nākamajā dienā varat to izņemt tuvākajā veikalā. Interneta veikalā pasūtītās rezerves daļas var piegādāt ne tikai fiziskajos Signeda veikalos, bet arī uz jebkuru no Jūsu norādītajām adresēm Latvijas pilsētās. Fiziskajos veikalos Jums ir iespēja ne tikai saņemt profesionālu konsultāciju, bet arī iespēja preci apskatīt. Interneta veikalā pasūtītās detaļas iespējams piegādāt ne tikai uz Rīgu, Daugavpili, Liepāju, bet arī uz citām pilsētām un reģionu centriem, piemēram, Jelgavu, Jūrmalu, Ventspili, Rēzekni, Valmieru, Jēkabpili, Ogri, Salaspili, Tukumu, Cēsīm, Kuldīgu, Olaini, Saldus, Talsiem, Dobeli, Krāslavu, Siguldu, Bausku, Ludzu, Līvāniem, Gulbeni, Madoni, Alūksni, Aizkraukli, Limbažiem, Preiļiem, Balviem, Lielvārdi, Ikšķili, Valku, Smilteni, Salacgrīvu, Saulkrastiem, Aizputi, Baldoni, Grobiņu, Auci, Vangadzi, Baložiem, Skrundu, Pļaviņām, Kandavu, Viļāniem, Rūjienu, Brocēniem, Cēsvaini, Ilūksti, Viesīti, Valdemārili, Dagdu, Aloju, Priekuli, Krāslavu, Kalnciemu, Ķegumu, Jaunjelgavu, Mazsalaku, Varakļāniem, Staiceli, Lubānu , Api, Standi, Zilupi, Ainažiem, Viļaku, Pilteni, Sedu, Sabili, Strenčiem, Līgatni, Pāvilostu, Subati, Durbi. Preces tiek piegādātas bez maksas, ja pasūtījuma summa pārsniedz 86 eiro. Ja summa ir mazāka, piegādes izmaksas ir atkarīgas no Jūsu preču svara. Piegāde uz norādīto adresi aizņem 1-2 darba dienas. Par pasūtījuma statusu Jūs tiksiet informēts ar SMS. Vairāk informācijas atradīsiet: https://www.signeda.lv/iepirksanas-noteikumi

Auto bremžu sistēma

Sakārtota bremžu sistēma ir svarīga drošas braukšanas sastāvdaļa

Lielākā daļa automašīnu vadītāju par svarīgākajiem drošības līdzekli uzskata drošības siksnas vai gaisa spilvenus. Taču šīs nav vienīgās drošības sistēmas. Viens no svarīgākajiem un efektīvākajiem auto drošības līdzekļiem ir pareizi funkcionējošas bremzes. Efektīva bremžu sistēma ļauj vadītājam kontrolēt un droši apturēt  transportlīdzekli vēlamajā vietā. Lai nodrošinātu savu un citu satiksmes dalībnieku drošību, ļoti svarīgi ir pastāvīgi pārbaudīt automašīnas bremžu stāvokli un laikus nomainīt nolietotās vai bojātās detaļas.

Svarīgākās bremžu sistēmas daļas:

bremžu diski,
bremžu kluči,
bremžu suports,
bremžu cilindrs.


Bremžu sistēmas vēsture

Mūsdienu modernās bremžu sistēmas radikāli atšķiras no pirmajām bremzēm. Pašām pirmajām automašīnām bremžu nebija vispār. To ātrumu samazināja dzinēja kompresija. Vēl viens pirmo automašīnu bremžu sistēmas piemērs ļoti atgādināja vezumus, kas nesen tika aizstāti ar automašīnām. Kad vadītājs pavilka tam piestiprināto bremžu rokturi, koka bremžu kluči pieskārās griežamajam ritenim un to apturēja. Var teikt, ka šādas bremzes bija sākotnējais ekvivalents mūsdienu mehāniskajai bremžu sistēmai.

1902. gadā slavenais Luiss Renault, viens no automobiļu rūpniecības pionieriem, patentēja viņa kompānijas "Renault" izstrādāto trumuļu bremžu sistēmu. Šīs bremzes, kas tika uzstādītas uz automašīnas aizmugurējās ass, tika uzskatītas par īstu izrāvienu, kas uzlaboja automašīnas vispārējo drošību bremzēšanas laikā.

Automobiļu rūpniecība 20. gadsimta otrajā pusē attīstījās ārkārtīgi strauji, bet 50. un 60. gados sāka izmantot disku bremžu sistēmas, pateicoties kurām bremzes pēc to lietošanas atdzisa efektīvāk. Tas ievērojami uzlaboja kopējo bremzēšanas veiktspēju. 1978. gadā tika prezentēta šodien ļoti plaši pazīstama pirmā bremžu pretbloķēšanas sistēma (ABS). Pateicoties šim jauninājumam, arī mūsdienās tiek novērsta slīdēšana pēkšņas bremzēšanas laikā.

Mūsdienu automašīnu bremžu sistēmas var būt ārkārtīgi daudzveidīgas, individuāli pielāgotas dažāda veida automašīnām un braukšanas apstākļiem. Mūsdienu bremžu sistēmās bremzēšanas spēku un tā sadalījumu kontrolē elektroniskie vadības bloki. Un dažādas progresīvas tehnoloģijas, piemēram, reģeneratīvā bremzēšana, padara braukšanu efektīvāku un videi draudzīgāku.

Galvenie bremžu veidi

Mūsdienu automašīnas bremžu sistēma darbojas, izmantojot trumuļu vai disku bremzes. Disku bremzes parasti tiek uzstādītas priekšā kopā ar bremžu klučiem. Bremzējot automašīnu, kluči spiežas pret diskiem, kas griežas kopā ar riteni un tādējādi samazina riteņa griešanās ātrumu. Kvalitatīvas disku bremzes tiek uzskatītas par efektīvākām nekā trumuļu bremzes. Tāpat tām ir raksturīga ātrāka dzesēšana pēc intensīvas bremzēšanas. Līdz ar to arī disku bremžu pārkaršanas risks ir mazāks. Tomēr disku bremžu remonta un nomaiņas izmaksas ir augstākas. Turklāt šīs bremzes ir jutīgas pret nosēdumu, sīku daļiņu ietekmi un slapjā laikā bremzē grūtāk.

Trumuļu bremzes, kas joprojām ir plaši izplatītas mūsdienās, tika izmantotas automašīnās ilgi pirms disku bremzēm. Šīs bremzes tiek uzstādītas tikai automašīnas aizmugurējā daļā. Bremžu kluči ir izliekti puslokā atbilstoši riteņa formai. Bremzēšanas laikā kluči tiek nospiesti pret bremžu trumuļu iekšējo virsmu. Trumuļu bremzes ir mazāk jutīgas pret mitruma un korozijas ietekmi, un to remonta un nomaiņas izmaksas ir lētākas nekā disku bremzēm. Tomēr tajā pašā laikā trumuļu bremzes ir mazāk efektīvas un pēc bremzēšanas atdziest ilgāk.


Bremžu sistēmu veidi

Mūsdienās gan disku, gan trumuļu bremzes izmanto vienu no trīs veidu bremžu sistēmām: mehānisko, hidraulisko vai elektronisko. Daudzām automašīnām ir hidrauliskā bremžu sistēma, kuras galvenā priekšrocība ir efektīva spēka pārnešana uz bremzēm. Stāvbremzēs bieži izmanto mehāniskās sistēmas. Elektriskās bremžu sistēmas arvien biežāk atrodamas elektromobiļos; to darbība balstās uz elektromagnētiskās vai reģeneratīvās bremzēšanas principu.

Pamanām, ka ir daudz neskaidrību autovadītājiem, kuri vēlas labāk izprast bremžu sistēmas darbību vai saskaras ar dažādām bremžu kļūmēm. Tālāk ir sniegtas īsas atbildes uz bieži uzdotajiem jautājumiem par bremžu veiktspēju un padomi efektīvai bremzēšanai.


Kurus riteņus bremzē stāvbremze?

Stāvbremze - speciāla bremžu sistēma, kas paredzēta stāvošas automašīnas “bloķēšanai” piekalnēs un nokalnēs un automašīnas avārijas bremzēšanai.

Stāvbremze parasti nodrošina vienas (parasti aizmugurējās) ass riteņu bremzēšanu. Tomēr dažas ļoti augstas klases automašīnas ir aprīkotas ar visu riteņu bremzēšanas funkciju, kas tiek aktivizēta, tiklīdz tiek nospiesta stāvbremzes poga.


Kādas bremzes tiek izmantotas, lai apturētu visus automašīnas riteņus?

Visus vadāmās automašīnas riteņus var darbināt ar darba bremzēm un (kā jau minējām) atsevišķos gadījumos ar stāvbremzi. Autovadītāji arī bieži vēlas noskaidrot, kura bremžu sistēma šobrīd tiek izmantota visiem riteņiem. Atbilde uz šādu jautājumu ir diezgan nepārprotama – visu riteņu bremzēšanu atbalsta tikai ABS funkcija.

ABS sistēma ir paredzēta, lai bremzēšanas laikā vadītājs nebloķētu riteņus. Pateicoties šai sistēmai, automašīnas stabilitāte tiek saglabāta pat bremzējot uz slikta ceļa seguma vai sliktos laikapstākļos. Mūsdienu automašīnās stabilu vadību palīdz nodrošināt tādas inovatīvas bremžu sistēmas kā elektroniskā bremzēšanas spēka sadale (EBD) vai stabilitātes kontrole (ESC).


Kā efektīvi bremzēt automašīnu?

Automašīnas bremzēšana un tai nepieciešamās darbības var ievērojami atšķirties atkarībā no bremzēšanas situācijas. Tomēr vispārīgi ieteikumi par bremzēšanu ir sniegti atbilstoši dažām bieži sastopamām situācijām. Galvenās no tām ir pēkšņa bremzēšana, bremzēšana piekalnē, nokalnē un bremžu izmantošana ekstremālos apstākļos (līst, snieg vai braucot pa nekvalitatīvu ceļu).

Pēkšņa bremzēšana. Ja gadījies, ka ar vidējo ātrumu (~50 km/h) braucošo auto uz brīdi nepieciešams apturēt, svarīgi nekavējoties nospiest bremžu pedāli spēcīgāk, neatlaižot sajūgu. Protams, šāda bremzēšana ir piemērota tikai, lai izvairītos no pēkšņām avārijas situācijām. Pēkšņas bremzēšanas gadījumā pastāv risks, ka prêt šādi bremzējamo automašīnu var atsisties aiz tā braucošie transportlīdzekļi.

Bremzēšana nokalnē, iekalnē. Pirms braukšanas stāvās nogāzēs ir svarīgi izvēlēties pareizo braukšanas ātrumu un pārnesumu. Ja ilgstoši izmantojat nepārtrauktu bremzēšanu nokalnē, bremžu kluči var pārkarst un sabojāties. Tāpēc nokalnē ir svarīgi izmantot intermitējošu (tā saukto pulsējošu) bremzēšanu, kur bremžu pedālis tiek nospiests un atlaists vienmērīgi, regulāri.

Pirms bremzēšanas iekalnē ir svarīgi neizvēlēties pārāk augstu pārnesumu, lai bremzētais dzinējs nesāktu raustīties un nedarboties. Pirms sākt braukt iekalnē pēc apstāšanās, bremžu pedālis ir lēnām jāatlaiž, atlaižot sajūgu un nospiežot gāzes pedāli. Tas neļaus automašīnai ripot atpakaļ.

Bremzēšana ekstremālos apstākļos. Pirms bremzēšanas uz nekvalitatīva ceļa vai ekstremālos apstākļos (stiprs lietus, sniegs) obligāti jāizvēlas drošs braukšanas ātrums un distance līdz citām automašīnām. Pirms bremzēšanas vēlams pārslēgt dzinēju uz zemāko iespējamo pārnesumu. Tāpat, ja iespējams, izvairieties no pārāk pēkšņas vai ilgstošas bremzēšanas. Šādā gadījumā automašīnas riteņi var izslīdēt un pārkarst bremžu diski. Ja neesat pārliecināts par riepu stingru saķeri uz slidenā ceļa seguma, varat mēģināt viegli nospiest bremžu pedāli, novērtējot apkārtējo vidi. Bremzējošas automašīnas reakcija palīdzēs novērtēt slideno ceļa segumu un izvēlēties drošu ātrumu.


Bremžu kļūmes

Bremžu sistēmas kļūmes var būt ļoti dažādas, taču visizplatītākā no tām ir bremžu kluču nodilums. Tie, visticamāk, nolietojas pastāvīgās kluču berzes, nodiluma bremzēšanas laikā dēļ. Ja pamanāt, ka jūsu bremzes bremzē nevienmērīgi vai bremzēšanas ceļš pagarinās, nekavējoties pārbaudiet bremžu sistēmu un nomainiet nodilušās detaļas.

Signeda interneta veikalā varat ērti un ātri izvēlēties savam auto modelim un tā bremžu sistēmai pielāgotās detaļas. Piedāvājam visdažādākās bremžu sistēmas daļas - sākot no diskiem un to blokiem, līdz suportiem un bremžu virzuļiem, cilindriem. Ātra piegāde, konkurētspējīga cena un sadarbība ar 50+ kvalitatīvu auto preču un auto detaļu piegādātājiem garantē izcilu pieredzi klientiem, kuri izvēlas Signedu.